torsdag 28 oktober 2010

Dan före dan

Nu är det inte långt kvar till redovisning och det börjar kännas lite i kroppen.
Torsdagen ägnades först åt redovisning för några av grupperna och jag blev framförallt imponerad av skådesspeleriet hos dramagruppen. De levde verkligen ut på scen efter bara en månads dramastudier. Jag hoppas vi kan åstadkomma något liknande imorgon.

På eftermiddagen trodde jag att vi skulle repetera men tiden blev i princip enbart vigd åt ljussättning och denna tog betydligt längre tid än jag hade räknat med. Sen var det ju synd att det kom in en grupp och tog vår redovisningstid vilket samtidigt förstörde möjligheten att repetera på morgonen innan alla andra grupper kommer. Men det blir nog bra ändå, och man brukar ju säga att om genrepet är dåligt blir premiären fantastisk. Vi får helt enkelt hoppas att det stämmer. Vi fick ju i alla fall möjlighet att studera lokalen och organisera upp vart alla skall komma in ifrån och lite positioner och så, det tror jag var det viktigaste. Själva genomförandet har vi ju övat på så många gånger ändå så det sitter nog stensäkert trots allt.

Känslan jag har just nu är en längtan över att få spela upp. Det är verkligen något jag ser fram emot och jag är nyfiken över hur publiken tar emot vår performance. Jag hoppas vi kan påverka, överraska, imponera, och chocka.

NU KÖR VI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar