onsdag 27 oktober 2010

Slutspurt

Nu är det inte långt kvar till Dagen med stort D. Onsdagen ägnades åt en hel del pyssel då vi såg till att göra färdigt all rekvisita. Det var skönt att få sitta och pyssla lite och låta kroppen arbeta och hjärnan vila för ett tag.

Vi såg även till att arbeta igenom varje scen så att de sitter så bra som är möjligt efter rådande förutsättningar, alltså innan vi fått se hur den verkliga teaterscenen ser ut. Det känns som att det mesta sitter bra, nu gäller det bara att kunna prestera inför en publik också...

Vad gäller själva uppträdandet genomförde vi idag några mindre ändringar, där jag tycker att samtliga var av det positiva slaget.

I nuläget känner jag mig helt slut i kroppen och det är lustigt hur trött man blir i slutet på varje dag. Det tar verkligen på krafterna att vara kreativ och arbeta för fullt med att få till en bra föreställning. En viss del i tröttheten kanske dock ligger i att jag bär in flera av mina klasskamrater på scen i slutscenen... Vad vet jag...

Imorgon skall det i alla fall bli kul att få repetera på den riktiga scenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar